What are you looking for?

Simply enter your keyword and we will help you find what you need.

Re-value workshop ‘Bewustwording’

Re-value zorgt ervoor dat immateriële “waste” in bedrijven weer waarde krijgt. Bijvoorbeeld door het hergebruiken data en content, of van goede ideeën die zijn ontstaan tijdens een verloren pitch. Zo maak je duurzamer gebruik van human capital en intellectual capital.

Doel van de workshop

We leven in een wegwerpmaatschappij. We maken spullen om ze kort te gebruiken en daarna weg te gooien. Het komt zelfs regelmatig voor dat we dingen weggooien zónder te gebruiken! 

In marketing en media gaat ook veel waarde verloren. Denk aan de mooie plannen voor een verloren pitch, of een goed voorstel aan een klant dat toch niet doorgaat. Zo gaan kostbare energie, inzichten, ideeën, etc. de prullenbak in. Dat is niet alleen vervelend, het is ook niet duurzaam. Bovendien  missen we kansen om zelfs éxtra waarde te halen uit de spullen en ideeën die we al hebben. 

In deze workshop hebben we deelnemers bewuster gemaakt van verschillende  soorten waste in hun werk en hoe ze  slimmer om kunnen gaan met tijd en energie

Leuke workshop! Goed opgebouwd, met een duidelijke structuur. Op het begin denk je ''ja maar hoe moet ik dit dan toepassen in mijn eigen (werk)omgeving?'' maar door steeds kleine opdrachtjes te geven, lukt dat heel goed.

Inhoud

Afval bestaat niet in de natuur. Met levendige voorbeelden hebben we laten hoe dit werkt in de natuurlijke wereld. Deze strategieën worden ook gebruikt in de Circulaire Economie. Beter bekend als R-strategieën, zoals Reuse en Redesign. We ontleden deze strategieen tot een aantal eenvoudig werkende  principes en verduidelijken dit met praktijkcases. Bijvoorbeeld hoe Disney delen van animaties ook opnieuw gebruikt.

Tijdens de (digitale) Re-value workshop hebben deze strategieën en werkende princuipes laten toepassen op deliverables in de marcom sector, zoals een doelgroepanalyse.  Daardoor zijn de deelnemers bewuster geworden van mogelijk hergebruik van bestaand werk en zien nieuwe verkoopkansen.

Een aantal reacties van de deelnemers aan de workshop: 

“Leuke workshop! Goed opgebouwd, met een duidelijke structuur. Op het begin denk je ”ja maar hoe moet ik dit dan toepassen in mijn eigen (werk)omgeving?” maar door steeds kleine opdrachtjes te geven, lukt dat heel goed. Ook fijn dat er steeds gelimiteerde tijd was in de breakout rooms,daardoor blijf je concreet en to the point. Echt een leuke, interessante, leerzame workshop!”

 

“Prettige manier van werken op deze manier. Goede balans tussen informatie zenden en het samenwerken. Mural bord was erg prettig!”

 

“Erg interessant. Dit geeft je echt een nieuwe kijk op afval en vooral het verminderen daarvan. Heel waardevol”

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.